Serviciul de raportare fiscală „Declaraţie electronică” a fost integrat cu mecanismul guvernamental de semnare „MSign”

În prezent, prin serviciul „Declaraţia electronică” peste 30 000 agenţi economici expediază către autoritatea fiscală cca 1,2 mln. de documente doar în format electronic, făra a le mai imprima pe hârtie şi fără a se deplasa la Serviciul Fiscal de Stat pentru a le depune. Întru asigurarea autenticităţii documentelor electronice prin aplicarea diferitor tipuri de semnături existente astăzi în Republica Moldova, specialiştii I.P. „Centrul de Guvernare Electronică” în comun cu echipa Î.S. „Fiscservinform” au racordat acest sistem de raportare la serviciul electronic guvernamental de semnătură digitală „MSign”, transmite comunicate.md.

Metoda nouă de aplicare a semnăturii pe raportul creat în serviciul electronic „Declaraţie electronică”, presupune că după accesarea butonului „Semnează”, contribuabilul va fi redirecţionat spre platforma msign.gov.md, în cadrul căreia va alege tipul semnăturii pentru a raporta electronic către Serviciul Fiscal de Stat.

Actualmente, printre serviciile electronice fiscale care utilizează platforma msign.gov.md pentru semnare, se numără „e-Factura”, ,„Declaraţie electronică” pentru persoane fizice şi persoane juridice respectiv. Racordarea serviciilor enunţate la mecanismul guvernamental de semnare „MSign” – se înscrie în acţiunile Serviciul Fiscal de Stat orientate spre modernizare, prin exploatarea potenţialului digital disponibil astăzi în societate. Astfel, procesul vizează stabilirea unei comunicări cu contribuabilii printr-o infrastructură eficientă, stabilă şi sigură, care să le motiveze spre dezvoltare şi extindere.

Comentarii

replice