Criza se acutizează la CFM. Înregistrează cele mai proaste rezultate din ultimii 20 de ani

Volumul vânzărilor întreprinderii de stat Calea Ferată a Moldovei (CFM) a scăzut pe parcursul anului 2020 cu 38,1% – de la 967,6 milioane lei, în 2019, la 599,05 milioane lei – în 2020. Este cel mai prost rezultat al întreprinderii în ultimii 20 de ani, potrivit unui raport anual financiar al întreprinderii.

La CFM, costul vânzărilor a scăzut, în aceeași perioadă, cu 25% – de la 915,06 milioane lei la 685,89 milioane lei, iar cheltuielile administrative s-au redus cu 4,2% – de la 45,42 milioane lei la 43,53 milioane lei. În consecință, pierderile au crescut de opt ori și ceva, comparativ cu 2019, și au constituit 228,8 milioane lei – o cifră record, potrivit Mold-Street, în istoria recentă a întreprinderii.

Sursa citată notează că de vină ar fi fost pandemia de Covid-19, de restricțiile impuse călătoriilor, care a lovit dur tot sectorul transporturilor. Un alt factor a fost recolta mică de cereale și oleaginoase, care a dus la scăderea exportului. Lipsa transporturilor internaționale a dus la o scădere de 6,5 ori a veniturilor CFM din traficul de călători: de la 157,1 milioane lei în 2019 la doar 23,9 milioane lei în 2020. A scăzut și transportul de călători, fapt ce a cauzat pierderi CFM de 114,5 milioane de lei.

Comentarii

replice